۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

مریکا دخالت درترور استاد فیزیک را " مضحک " خوانده بود




لاریجانی می گوید ازعملیات تروریستی آمریکا واسرائیل اطلاع داشتیم

دبی – العربیه نت

علی لاریجانی رئیس پارلمان ایران امروز چهارشنبه 13-1-2010 آمریکا واسرائیل را به دست داشتن در ترور دانشمند اتمی ایران متهم کرد.

وی در جلسه علنی پارلمان گفت :" اطلاعات روشنی از چند روز قبل رسیده بود كه سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی با همكاری سی‌.آی.ای به دنبال علمیات تروریستی در تهران هستند."

لاریجانی با اشاره به انتشار بیانیه ای که در آن اعلام شده است انجمن پادشاهی ایران دانشمند اتمی را ترور کرده است آمریکا را به قرار دادن این گروه به عنوان " پوشش عملیاتی " برای انجام ترور متهم کرد.

انجمن پادشاهی ایران که پیشتر به دست داشتن در انفجار مسجدی در شیراز متهم شده بود هرگونه دخالت در ترور استاد فیزک ایرانی را رد کرده است.

این گروه در واکنش به انتشار بیانیه ای که انجمن پادشاهی ایران را مسئول ترور معرفی کرده بود وزارت اطلاعات ایران را به " شبيه سازی" و "توطئه " علیه انجمن مذکور متهم کرد.

رئیس پارلمان ایران ترور استاد ایرانی را " افتضاح جدیدی برای آقای اوباما " توصیف کرده وافزود :" شاید سی‌.آی.ای و رژیم صهیونیستی تصور كردند كه با این اطلاعیه بی ‌سروته می ‌توانند رد گم كنند."

وی آمریکا را به کارشکنی در برنامه اتمی ایران متهم کرد وگفته است " حال بعد از ناكامی در همه این روش‌های خصمانه به حذف فیزیكی دانشمندان هسته‌ای روی آوردند."

او گفت " شاید تصورمی ‌كردند باتوجه به برخی مشاجرات داخلی مجال برای چنین اقداماتی یافته ‌اند و می‌ توانند هم اساتید دانشگاه‌ را نگران كنند و هم به كارهای تحقیقاتی هسته ‌ای كشور لطمه وارد نمایند."

این درحالی است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهارات رامین میهمان پرست همتای ایرانی خود را در مورد دست داشتن واشنگتن در ترور دانشمند اتمی ایران را " مضحک " خوانده است.

مارک تونر گفت :" اتهام دخالت آمریکا مضحک و بی‌معنی است."

رئیس پارلمان ایران خطاب به فعالان سیاسی ایران که به گفته او " با ساده انگاری به تغییرات آمریكا دل سپرده اند " اکنون " خام اندیشی " خود را دریابند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر