۱۳۸۸ دی ۳۰, چهارشنبه

گوشه‌ای از جنایات تكان‌دهنده لباس‌شخصی‌ها در عاشورای تهران:اقدام به قتل به اتهام زدن یك بوق كوتاه



در پشت چراغ قرمز میرداماد- شریعتی یك صدای بوق كوتاه برخاست، یكی از لباس شخصی ها كه تصور می كرد این صدا از خودرو پیكان كرم رنگی برخاسته، به راننده گفت كه بایستد تا پلاك خودرو وی را بكند، اما راننده پیكان كه جوان لاغراندامی بود و با توجه به فرسودگی خودرو مسافركش به نظر می‌رسید، به این درخواست توجه نكرد و به حركت ادامه داد.
اما چند متر جلوتر كه این خودرو پشت ترافیك خیابان شریعتی متوقف شد، حدود ده لباس شخصی با عجله خود را به این جوان رساندند، ابتدا شیشه های پیكان را خرد كردند و سپس راننده را بیرون كشیده و او را كه پس از اصابت باتوم به سرش بیهوش شده بود، كف خیابان انداخته و با تمام قدرت به جان این جوان افتادند.
این گفتگو كه به دلیل ملتهب بودن شرایط جامعه با 3هفته تاخیر منتشر می‌شود، یكی از جنایات انجام‌شده در روز عاشورا توسط نیروهای لباس‌شخصی است كه به مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان بر اثر اصابت گلوله و سلاحهای سرد و كشته شدن گروهی شهروندان انجامید كه با آمار رسمی 8 نفر و ادعای معترضان بیش از 30 نفر هستند
یكی از شاهدان عینی حوادث روز عاشورا، در گفتگو با "آینده" گوشه هایی از جنایات لباس شخصی ها در این روز در تهران را تشریح كرد.
این گفتگو كه به دلیل ملتهب بودن شرایط جامعه با سه هفته تاخیر منتشر می شود، حاوی نكات تكان دهنده ای از جنایات انجام شده در روز عاشورا توسط نیروهای لباس شخصی است كه به مجروح شدن تعداد زیادی از هموطنان بر اثر اصابت گلوله و سلاحهای سرد و كشته شدن تعداد دیگری از شهروندان انجامید كه بنابر آمار رسمی 8 نفر و بنابر ادعای معترضان بیش از 30 نفر می باشند.
اگرچه اقداماتی نظیر هتك حرمت مقدسات، آتش زدن تعدادی خودرو و مغازه و درگیری با ماموران انتظامی به هیچ وجه پذیرفتنی نبوده و زمینه ساز التهابات وخشونتهای بعدی است، اما باید به این نكته توجه داشت كه اغلب قربانیان، نقشی در این گونه اقدامات نداشته‌اند و اگر گروهی جوان پرشور و كم شعور به صرف اهانت به رهبر انقلاب خود را مجاز به هرگونه اقدام بدون مجوز قانونی بدانند، زیانی چندین بار سنگین تر از اقدامات متخلفان گروه نخست به اسلام و نظام وارد می‌شود. زیرا به اسم اسلام، نظام و رهبری به جنایت می پردازند.

به نظر می رسد شناسایی لباس شخصی های مسلح به سلاحهای گرم كه براساس تصاویر موجود بر روی اینترنت به سادگی امكان پذیر است، از اقداماتی است كه انجام آن برای جلوگیری از تداوم خشونتها و انتقام گیریهای خودسرانه ضروری است.
یك شاهد عینی به خبرنگار "آینده" گفت: شامگاه عاشورا حدود ساعت 21و30 از خیابان میرداماد كه وارد خیابان شریعتی شدم، حدود 20 نفر از لباس شخصی ها را مشاهده كردم كه كنترل میدان را در دست گرفته بودند.
وی افزود: تعدادی از ماموران راهنمایی و رانندگی نیز با هدایت خودروها به سایر مسیرها از ازدحام در این منطقه جلوگیری می كرد.
با وجود آن كه در خیابانهای اطراف شعارهای معترضین شنیده می شد، اما در این منطقه به دلیل حضور لباس شخصی های موتورسوار كه مجهز به باتوم بوده و تعدادی از آنها صورتهای خود را با پارچه مشكی پوشانده بودند، حتی صدای بوق هم شنیده نمی شد.در پشت چراغ قرمز میرداماد- شریعتی یك صدای بوق كوتاه برخاست، یكی از لباس شخصی ها كه تصور می كرد این صدا از خودرو پیكان كرم رنگی برخاسته، به راننده گفت كه بایستد تا پلاك خودرو وی را بكند، اما راننده پیكان كه جوان لاغراندامی بود و با توجه به فرسودگی خودرو مسافركش به نظر می‌رسید، به این درخواست توجه نكرد و به حركت ادامه داد.اما چند متر جلوتر كه این خودرو پشت ترافیك خیابان شریعتی متوقف شد، حدود ده لباس شخصی با عجله خود را به این جوان رساندند، ابتدا شیشه های پیكان را خرد كردند و سپس راننده را بیرون كشیده و او را كه پس از اصابت باتوم به سرش بیهوش شده بود، كف خیابان انداخته و با تمام قدرت به جان این جوان افتادند.
چند ثانیه بعد كه ما از كنار آنها رد شدیم، بدن این جوان در حالی كه لباس شخصی های كم سن و سال پاهای وی را گرفته بودند، وسر وی آویزان شده بود، در حال انتقال از صحنه جنایت بود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر