۱۳۸۸ بهمن ۵, دوشنبه

اعدام یکی از فعالان اهل سنت بلوچستان توسط حکومت ایران

در ادامه اعدامها و دستگیریهای زنجیره ای و هدفمند حکومت آخوندی نسبت به اهل سنت بار دیگر یکی از جوانان فعالان بلوچستان با نام خدایار رحمت زهی شهنوازی که در زندان رژیم بسر میبرد ، اعدام گردید .
سنی نیوز : صبح روز شنبه سوم بهمن ماه سال 1388 هجری خورشیدی مصادف با 23/1/2010 میلادی ، يكي ديگر از جوانان اهل سنت بلوچ با نام خدايار رحمت زهي شهنوازي بجرم سني بودن و رابطه با علما و دانشمندان اهل سنت بلوچستان در شهر زاهدان بدار اويخته شد. اين جوان چهار سال قبل پس از انفجاري در زاهدان در جلو منزلش دستگيرشد و دو سال قبل بدون هيچ اعترافي به اعدام محكوم شد بالاخره دیروز صبح حكومت ولايت فقيه اين حكم را به اجرا در آورد.
شهید خدایار 35 ساله از جوانان آگاه و فعال شهر خاش و زاهدان بود که همیشه سعی بر این داشت که جوانان و فرهنگیان را با علما و روشنفکران بیشتر آشنا سازد و بهمین سبب وی یکی از اعضای فعال و موثر برپایی جشن سالانه فارغ التحصیلی طلاب دارالعلوم زاهدان محسوب میشد .
به گفته نزدیکان وی ، او بیش از یک سوم درآمد خود را هزینه کمک به مدارس دینی بلوچستان و طلاب علوم دینی میکرد.
خدایار که آرزوی شهادت را داشت و همیشه از الله طلب شهادت را مینمود دیروز صبح در زندان زاهدان به این آرزوی دیرینه خود رسید و به دیدار الله شتافت.
پیکر وی دیروز بعد از نماز ظهر در شهرستان خاش با حضور هزاران مؤمن و مسلمان تشيع شد و در مقبره روستایشان كه در نزدیکی كوه تفتان ميباشد دفن گرديد.
پایگاه خبری سنی نیوز این واقعه غم انگیز را خدمت خانواده و بازماندگان این شهید و نیز جامعه اهل سنت ایران و تمامی آزادگان ایران زمین تسلیت می گوید و از الله متعال صبر جزیل را برای بازماندگان و بهشت برین را برای این شهید مسئلت دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر