۱۳۸۸ دی ۲۳, چهارشنبه

طی ماهها و روزهای اخیر اخبار مختلف و بیش از اندازه ای از ظلم و ستم به اهل سنت منتشر می شود.




اینکه دهها عالم و روشنفکر بی گناه اهل سنت صرفا به جرم عقیده و عدم سازش با نظام حاکم و عدم تسلیم در برابر خواسته های نامشروع و غیر قانونی نظام حاکم و گروههای خود سر و مستبد در حاکمیت در سلولهای تاریک و مخوف زندانهای مختلف کشور بسر می برند درد و رنجی دائم و ممتد است.
بویژه جناب مولوی خیر شاهی و جناب شیخ دوسری و ماموستا ایوب گنجی و برادر فرهاد پورمحمودی (فاروق) معلم زبان انگلیسی ، به صورت کاملا ظالمانه و غیر قانونی زندانی هستند.
در این اواخر کشتار های بی رویه در مرزهای مختلف کشور بخصوص در کردستان و بلوچستان سرعت بیشتری به خود گرفته است که بیشتر تصفیه حسابهای عقیدتی با اهل سنت تلقی می شود.
اعدامهای گروهی و دسته جمعی به دروغ و بدون هیچگونه اعلام جرمی بخصوص در دو استان مذکور سرعت روز افزون گرفته است.
خبر حمله اخیر نیروهای انتظامی به مردم بی گناه ایرانشهر در روز روشن در انظار عموم مردم در خیابان عمومی بسیار شگفت انگیز و درد آور بود که طی آن 8 نفر از شهروندان بی گناه و مردم عادی اهل سنت بشمول زنان و کودکان به شهادت رسیدند.
صدور حکم ظالمانه ده سال زندان برای ماموستا ایوب گنجی در سنندج که دو سال است بدترین آزار و شکنجه غیر انسانی را از دست گروههای عقده ای حاکمیت تحمل می کند، بخش دیگری از داستان ظلم و ستم بر اهل سنت است.
احضار غیر قانونی کاک حسن امینی و ماموستا عمر محمد امینی (هر دو از علمای معروف و خوشنام کردستان) به دادگاه ویژه روحانیت و همچنین احضار چندین عالم سرشناس اهل سنت بلوچستان و زندانی و احضار تعداد دیگری از علمای این استان به دادگاه ویژه روحانیت و دهها داستان تلخ دیگری که بر اهل سنت ایران روا داشته می شود همه و همه بیانگر عقده و کینه کسانی است که با اعمال و حرکات کینه توزانه و متهورانه می خواهند عقده های انباشته را اینگونه خالی کنند.
علاوه بر این همواره سخن از وهابیت و تبلیغات وهابیت و تهدیدهای مختلف علیه اهل سنت زیر این نام و بهانه به دلیل این است که بر اثر بیداری ملت عزیز اعم از شیعه و سنی کاخهای خرافات خود را در حال فروپاشی می بینند لذا انتقام این ضعف و ناتوانی را از اهل سنت می خواهند بگیرند.
عقلای ملت و روشنفکران و نخبگان جامعه اعم از حوزوی و دانشگاهی و بازاری همه می دانند که آنچه به نام اسلام ناب به مردم عرضه می شود جز مشتی دروغ و مغلطه چیزی نیست.
اهل سنت ایران با توجه به عقیده راسخ و مبادی آشکار و محکمی که دارند با کمال متانت و بزرگواری مسائل را دنبال می کنند و بدون اینکه اینگونه ظلم و ستمها آنها را از جاده عقل و داد و حکمت منحرف کند کما کان به همان روش سابق و با تمسک به اصول اعتقادی و اخلاقی خود و در پرتو قانون اساسی کشور اینگونه اعمال وحشیانه را بر خلاف اسلام و اخلاق و قانون می دانند و تمام این اعمال را مردود و غیر قابل قبول می شمارند و بشدت محکوم می کنند.
و از عقلای نظام تقاضا دارد که جلو این اعمال غیر انسانی و غیر اخلاقی را بگیرند. زندانیان اهل سنت بخصوص علمای بی گناهی را که بدون ارتکاب هیچ جرمی در زندان بسر می برند آزاد کنند.
احضاریه های غیر قانونی دادگاه ویژه روحانیت متوقف شود و دخالت های خلاف قانون در حوزه های علمیه و مساجد اهل سنت متوقف گردد.
برای همزیستی مسالمت آمیز و ادامه روند وحدت عمومی با ملت به عنوان یک امر حیاتی در کشور مراعات موارد فوق لازم به نظر می رسد.
در عین حال این واقعیت مسلم را خاطر نشان می کنند که با جلادان و ستمگران و شکنجه گران نه تنها وحدتی ندارند که اعمال ننگین آنان را لکه ننگی برای حاکمیت می دانند و از مجامع بین المللی و سازمانهای حقوق بشر مصرانه خواستارند که جلو این دادگاهای تفتیش عقاید گرفته شود و دادگاهای صحرایی کینه توزان و ستمگران که بدون هیچ جرم و گناه و حتی محاکمه ای هر روز تعدادی از عزیزان اهل سنت را به روشهای مختلف اعدام می کنند متوقف گردد.
در غیر آن تمام مسئولیت این ظلم و ستم و وحشیگری بر دوش کسانی خواهد بود که به هر وسیله در ارتکاب این جنایتها شریکند. عاملان و آمران این قتل و وحشیگری سرانجام روزی باید در برابر دادگاههای بین المللی قبل از دادگاه عدل الهی جوابگو باشند.
والسلام

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر