۱۳۸۸ مهر ۲۹, چهارشنبه

هر حکومتی که حرمت علما را رعایت نکرده نتوانسته حرمت دین را رعایت کند


مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخش دوم خطبه های جمعه با رد اتهام برخی افراد تندرو که جهت فشار بیشتر بر اهل سنت از واژه وهابیت استفاده می کنند خاطر نشان کرد: اهل سنت ایران همگی پیرو مذاهب اربعه اهل سنت هستند و اکثراً حنفی یا شافعی اند و از مذاهب دیگر( حنبلی و مالکی) در ایران بسیار اندک به چشم می خورد و مردم اهل سنت در جای جای ایران اسلامی زندگی می کنند؛ غیر از استانهای مرزی در شهرها و استانهای دیگر نیز به منظور کسب و کار یا خدمت سربازی و خدمت در مراکز نظامی و انتظامی و... زندگی می کنند و همه اهل سنت اند، وهابی نیستند، وهابیها در طرز تفکر وتعامل با بقیه فرق و مذاهب متفاوتند، وهابیت با ما فرق می کند و آن تعابیر تندی که آنان در برخورد با بقیه دارند ما نداریم.
ما به صراحت اعلام می کنیم و به مسئولین محترم نظام و روحانیت حوزه های علمیه قم خاطرنشان می کنیم که فکر وهابیت در سر ما نیست، همه ما حنفی یا شافعی هستیم و مارک وهابیت هرگز به ما نمی چسبد و هیچ تناسبی با طرز اندیشه و تفکر ما ندارد.گاهی بعضی افراطیون هستند که ممکن است حکومت هم بر سر آنها کنترلی نداشته باشد که در سایتها و رسانه ها اظهار نظرهایی می کنند، آنان می گویند: "فلان جا خطر وهابیت است".
متاسفانه در کشور ما برای تخریب یک شخص یا یک گروه، وهابیت بهترین مارک و سوژه قرار گرفته است.
حتی این مارک را به مدرسه تخریب شده عظیم آباد زابل هم زدند در حالی که هیچ نوع اثری از وهابیت در این مدرسه نبود و بنده خدا را شاهد می گیرم که فعالیت آنان هرگز در راستای وهابیت نبوده است.مولانا عبدالحمید در ادامه تاکید کرد: نه مارک وهابیت به ما می چسبد و نه مارک ضد انقلاب و تفرقه افکن، مسیر اهل سنت مسیر اخوت و برادری است و علمای اهل سنت و دانشگاهیان و توده مردم همه دارای فکر اخوت اسلامی در کل کشور و در تمام کشورهای جهان هستند.
مولانا عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان خاطرنشان کرد: آنچه در طول این سی سال مورد بی توجهی و تبعیض قرار گرفته که در حقیقت حق قانونی ما بوده است و در مورد ما اجرا نشده است، حق استخدام در پستها و مناصب دولتی بوده است، اما ما تحمل کردیم تا مبادا دشمنان اسلام سوء استفاده کنند.
آری! بهشت گران است و قدر آن را افرادی همچون حمزه (رضی الله عنه) دانسته و توانسته اند آن را با جگرهای پاره پاره و بدن فدا شده در راه خدا خریداری کنند. خداوند در دنیا امتحان و آزمایش می کند تا هر کس لیاقت بهشت را دارد مشخص شود.
آوای بلوچ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر